Har du frågor? Vi finns tillgängliga på|info@igoprofil.se

Cykelkultur och varför dina reklamprodukter ska hoppa upp på sadeln

När ditt varumärke kommer ut på cykelbanan

Många kör bil, andra promenerar, men så har vi cyklisterna – de som slingrar sig fram genom trafiken med kaffe i ena handen (prova inte det här hemma), vind i ansiktet och en ryggsäck full av goda avsikter. För miljontals människor är cykling inte bara ett sätt att ta sig från A till B – det är pendlingen, träningen, betänketiden och mycket annat. Det är en livsstil.

Och när reklamprodukter stämmer överens med den livsstilen? Då slängs de inte åt sidan. De används – varje dag, i ur och skur. Det är där som genomtänkta, on-the-go-vänliga företagsgåvor kommer in i bilden. Äkta, användbar utrustning som följer med din publik – bokstavligen.

Företagsgåvor som hör hemma på två hjul

Här är den typ av reklamutrustning som inte bor i en låda – den lever på vägen.

Reflexer som är mer ”snygga pendlarkläder” än ”byggkläder”

Ja, säkerhet är viktigt. Men ingen vill se ut som en vandrande trafikkon. Reflekterande slap wraps, eleganta bagagetaggar eller västar med låg profil med ren design och subtilt varumärke är perfekta för mörkare årstider och tidig pendling. När din logga hjälper till att hålla någon synlig? Det är varumärkessynlighet i alla bemärkelser.

Cykelverktyg: gåvan jag inte visste att jag behövde

Ett kompakt multiverktyg kanske inte låter så spännande – tills någon har en lös kedja halvvägs till jobbet. Det är en av de artiklarna som man inte visste behövdes men som förvandlar ditt varumärke till en livräddare. Subtilt, smart och otroligt uppskattat.

Återanvändbara flaskor: Dricka på språng

En solid återanvändbar flaska är det ultimata tillbehöret som alltid är med dig. Oavsett om den är fäst i en väska eller instoppad i en cykelhållare är det något som folk tar med sig överallt – särskilt om det ser bra ut och faktiskt håller dryckerna varma eller kalla. Lägg till din logga så syns ni på resan.

Cykelväskor som gör skillnad

Folk bär med sig mycket: bärbara datorer, luncher, extra lager. En väderbeständig, hållbar och faktiskt snygg cykelväska är inte bara praktisk – den är en daglig nödvändighet. Och om din logga sitter på något som används så ofta? Det är uthållighet.

Varför fungerar det?

För att det är inbyggt i det verkliga livet. När företagsgåvor återspeglar faktiska vanor och rutiner – pendling, cykling, att hålla sig aktiv – blir de mer än bara ”reklamartiklar”. De blir en del av någons dag.

Och när ditt varumärke blir en del av någons dagliga resa, reser det längre. Det känns relevant, funktionellt och oförglömligt.

Så nästa gång du väljer reklamprodukter, tänk på rörelse. Tänk på utrustning som inte bara sitter still. För om din publik redan är i rörelse bör ditt varumärke också vara det.

I regnet, i solen, med vinden i ansiktet och kaffet i handen – smarta, cykelvänliga produkter visar att ditt varumärke förstår det.

By | 2025-04-04T14:10:28+01:00 26 mars 2025|