Har du frågor? Vi finns tillgängliga på|info@igoprofil.se

Det här är trenderna för reklamgåvor 2024

På IGO Profil tycker vi att det är viktigt att hålla koll på trenderna för reklampresenter. Som specialist på att trycka reklampresenter vill vi ge dig råd om vilka reklampresenter som bäst passar din målgrupp och årets trender. Vilka är de mest populära reklampresenterna? Det kommer vi att berätta allt om det i den här artikeln.

1. Snabb leveranstid

Tidigare var längre leveranstider inga problem för oss. Men våra nuvarande förväntningar på snabbare produktankomster har utvecklats, drivna av våra vana av konsumentpreferenser. Dessutom finns det många scenarier som kräver snabba handläggningstider, till exempel behovet av föremål vid kommande evenemang som mässor eller sista minuten-beställningar av reklampresenter. För att uppmärksamma detta behov har IGO Profil introducerat ett ”leverans inom 2 veckor”-filter på vår webbplats, vilket gör att du enkelt kan identifiera produkter som kommer med ett snabbare leveransalternativ.

2. Affärspresenter gjorda av ovanliga material

Ett viktigt ämne som har varit en trend i några år och som kommer att fortsätta vara det 2024 är hållbarhet. Många företag letar efter sätt att bli en mer hållbar verksamhet. Ett av dessa sätt är att tänka på bra, hållbara alternativ för reklampresenter. Med detta ser vi flera originella, ovanliga material växa fram. Vad sägs om en anteckningsbok med papper gjort av elefantdynga? Eller en plånbok i äppelläder? Läs mer om dessa laternativ i artikeln om produkter tillverkade av ovanliga material. Sätt ihop ett paket med hållbara produkter eller kom på en rolig kampanj där du ger bort miljövänliga produkter. På så sätt bidrar du inte bara till en bättre planet, utan du skickar också en bra meddelande till omvärlden.

3. Spara energi

Att spara energi är fortfarande ett hett ämne och i linje med hållbara reklamgåvor är detta ett ämne som du som arbetsgivare kan bidra till. Ett sätt kan vara att skruva ner uppvärmningen en grad och se till att de anställda känner sig mindre kyliga genom att ge dem en skön varm filt, hoodie eller fleecejacka som du även kan trycka din logga på. Eller tänk på trendiga hållbara reklampresenter som en powerbank eller solcellsdriven cykellampa. På så sätt kan du bidra till att spara el. Varje åtgärd räknas.

4. Lokala produkter

Varför skulle du ha produkter som kommer långt ifrån, när de också finns lokalt och nationellt? Vi ser en trend att konsumenter i allt större utsträckning väljer lokalt producerade reklampresenter. Tänk på ”Made in Europe”-produkter som vinglas, nyckelband eller pennor. Bli överraskad av de olika traditionella produkterna som du kan få tryckt med din logga eller ett annat tryck. Vi har också ett praktiskt filteralternativ för dessa lokala produkter i IGO Profil-sortimentet: ”ursprungsland”.

5. Kvalitet före kvantitet

Det är ett ökat fokus på kvalitet på produkter och mindre på kvantitet. Vi ser ett ökat intresse för  ”premium”-artiklar med längre livslängd, då folk föredrar att spendera lite mer pengar på användbara produkter än billiga saker som lätt går sönder. Här är några exempel på premiumpresenter:

6. Employer branding

Det blir allt viktigare att ha en strategi som fokuserar på dina anställda och därmed bör du som arbetsgivare inkludera employer branding. I grund och botten handlar det här om att förmedla rätt bild av ditt företag, visa hur roligt det är att jobba på ditt företag. Se till att dina medarbetare också stolt marknadsför ditt varumärke genom att ge dem en keps eller jacka med din logga som kan bidra till ökad synlighet också. Dessutom, när du rekryterar ny personal, ge dem en present med din logga, och när de börjar sin första dag, ge dem ett välkomstpaket med användbara produkter. Kanske kommer de att dela detta med vänner, bekanta eller på sociala medier!

Med hjälp av ovanstående reklampresenttrender kommer du säkerligen att ha tillräckligt med inspiration för 2024. Överraska dina anställda, kunder och relationer med en tryckt reklampresent så säkerställer du omedelbart ett bra varumärke!

By | 2024-02-08T13:34:05+01:00 31 januari 2024|