Att spara el är för närvarande ett hett samtalsämne. Faktorerna som ledde till energikrisen tvingar oss att tänka om och vidta åtgärder. Även EU reagerar och har redan startat energisparskampanjer. Många företag såväl som privatpersoner följer med och vill eller är tvugna att delta. Hur kan reklamprodukter bidra till detta? Vi berättar i denna artikel.
Det blir kallare – mindre uppvärmning
Många energisparinitiativ handlar om att minska energiförbrukningen för uppvärmning av kommersiella byggnader och bostadshus. Samtidigt som elkrisen har närmat sig med stormsteg så finns det ockå ett ökat behov av elektrifiering för att ställa om till ett miljövänligare samhälle.
Populära värmeprodukter
Det finns också mycket praktiska produkter med vilka du som arbetsgivare kan se till att dina anställda fryser mindre, både hemma och på jobbet. Populära produkter är filtar, hoodies och fleeceprodukter. Du kan anpassa detta med din logotyp eller en cool, motiverande slogan. Tryckta termosmuggar och flaskor är lämpliga för att se till att alla är varma från insidan också. Tryckta värmedynor finns givetvis också för att ge extra värme åt händerna på ett snabbt sätt.
Energibesparing: var uppmärksam på belysningen
Inom belysningsområdet finns det också många möjligheter att spara energi. Det är känt att traditionella glödlampor förbrukar mycket mer el än halogenlampor och halogenlampor förbrukar mer el än LED-lampor. Byt ut dessa lampor vid behov och se till att lamporna är justerbara för olika grupper. Släck till exempel ljuset eller placera en ljussensor på platser där folk inte arbetar hela dagen. Populära produkter är ficklampor som inte går på konventionella batterier, utan som genererar energi självmant som en dynamo-ficklampa eller en solcellslampa, som till din egen cykel med detta cykellampsset med logotyp. Ett slitstarkt föremål som gör att din personal kan cykla säkert i mörkret.
Hållbarhet i alla samhällsskikt
Även om vi inte vill peka finger bör vi alla vara medvetna om att respekt för vår miljö blir allt viktigare. Det handlar förstås om att spara energi, som med de nämnda solprodukterna, men också om att undvika slöseri och många andra miljöaspekter. Vi vill därför påpeka att vi har ett hållbart alternativ för nästan varje kampanjvara. Detta kan presentera sig på väldigt olika sätt. I grund och botten rekommenderar vi dig att välja en kampanjvara som kommer att användas under lång tid. Då kan du hålla dig till vissa material, som nedbrytbart, återvinningsbart eller redan återvunnet material. Dessutom finns det även kollektioner som medvetet undviker att slösa med vatten i produktionen, till exempel Aware Impact Collection. Så det finns tillräckligt med möjligheter att fatta ett medvetet beslut för miljön.
Sist men inte minst vill vi också nämna att vi förutom att förändra vårt sortiment till fler hållbara varor, försöker vi även att ge tillbaka vår del till miljön. Vi planterar minst ett träd per mottagen beställning! Bläddra i vårt sortiment och låt dig inspireras. Om du är osäker hjälper vi dig gärna personligen och ger dig råd.