Är du nyfiken på vilka reklamprodukter och företagspresenter du kan förvänta dig inför 2021? Här ger vi tre förslag på vilka produktkategorier vi förväntar oss vara störst under 2021.

1. Hygien- och säkerhetsprodukter

Det går inte att undgå att Covid-19 har påverkat vår syn på sociala tillställningar och aktiviteter. Likaså har även reklambranschen påverkats då evenemang avbryts över hela världen. Därför måste du nu vara extra medveten om hur du marknadsför ditt varumärke i framtiden.

Vi gör det enkelt för dig genom att erbjuda ett stort urval av hygien- och säkerhetsprodukter såsom exempelvis munskydd i olika typer och modeller, handsprit och avståndsmärkning.

Hygien och säkerhet kommer att spela en större roll än det gjort tidigare när du planerar ett evenemang, se därför till att vara väl förberedd med era egna produkter.

2. Miljövänliga företagspresenter

Att välja miljövänliga profilprodukter och företagspresenter är inte revolutionerande år 2021. Men vi kommer ändå att trycka lite extra på det ändå. För varje år som går ser vi en ökad efterfrågan av miljövänliga profilprodukter och företagspresenter.

Trots att vi är experter på reklamprodukter med tryck, är det inte alltid vi rekommenderar att du sätter din företagslogga på produkten. Detta gäller fråmst när du köper ett begränsat antal exklusivare produkter inom presentkatergorin, till en specifik mottagargrupp. Vi menar alltså att somliga exklusivare produkter gör sig bättre utan tryck eftersom att de är så fina i sig själv och ger intrycket att den kommer från dig, och inte företaget.

Överväg inte miljövänliga profilprodukter och företagspresenter bara för att det ser bra ut för ditt företag utåt. Gör det också för att hjälpa planeten mot klimatförändringar. Idag hittar du dessutom miljövänliga alternativ i alla tänkbara prisklasser.

Om du funderar på ett miljövänligt alternativ bör du överväga företagspresenter från produktkollektionen IMPACT. Förutom att kollektionen är hållbar, doneras 2% av intäkterna från dessa produkter till www.water.org – en ideell organisation som arbetar för säkert drickvatten över hela välden.

Men IMPACT är inte det enda miljövänliga alternativet. Faktum är att varje företagspresent (eller reklamprodukt för den delen) som du köper från vår webbplats, resluterar i en donation av träd i sammarbete med www.onetreeplanted.org.

3. Personliga reklamprodukter och hemleverans

Syftet med personliga reklamprodukter är att hjälpa dig utveckla en starkare relation mellan ditt företags varumärke och er mottagare.

Du kan uppnå detta genom att väja rätt produkter som passar ditt företag och det ni står för. Men, nu kan ni göra upplevelsen ännu bättre för mottagaren! Nu finns nämligen möjligheten att leverera produkterna till alla dina mottagares särskilda adresser.

Behovet av leverans till särskilda adresser kommer bara att bli större i framtiden. Varför undrar du kanske? Jo, föreställ dig detta: I en alltmer digital värld, kommer fysiska initiativ oundvikligen att betyda mer. Ibland är det till och med det säkraste eler enda alternativet – se bara hur många som är hemma på grund av Covid-19.

När det väl gäller, vad tror du har störst inverkan på förhållandet mellan dig och dina kunder och anställda? En banderoll, en social medieannons eller en personlig present som levereras direkt till deras ytterdörr? Det handlar om kvalitet, inte kvantitet.

Valet är tydligt, och vi vill ge dig ett försprång på vad vi tror kommer bli en stor marknadsföringstrend 2021. Om du vill höra mer kan du höra av dig till oss på 08 505 000 00 eller skriva till info@igoprofil.se.

Slutsats

Som du har läst ovan, listar vi tre typer av produktkategorier som vi förväntar oss bli stora 2021 och som vi rekommenderar er att ha i åtanke. Här är de igen:

  • Hygien- och säkerhetsprodukter
  • Miljövänliga företagspresenter
  • Personliga reklamprodukter och hemleverans

Tänk på de här tre tipsen när du planerar dina nästa reklamkampanjer för det nya året.  Om det finns något du undrar finns vi här med personlig rådgivning. Vill du börja året ännu bättre, listar vi ytterligare 7 marknadsföringstrender som du inte får missa!