Vill du förstärka din relation med dina kunder, partners och leverantörer? Eller göra ett gott första intryck på nyanställda? Ge dem någonting som de säkerligen kommer att uppskatta: teknikprodukter med tryck.
Det har under de senaste åren blivit mer förekommande att använda teknikprodukter som reklamprodukter. År 2011 utgjorde endast 3,12% av alla reklamgåvor teknikprylar. Denna procentsats ökade till 5,6% år 2017 – och den fortsätter att öka.
Våra smartphones har blivit oumbärliga för oss i vår vardag. Därför är det inte konstigt att alla relaterade tillbehör också blir bästsäljare. Enligt de senaste studierna är de tre främsta orsakerna till att människor behåller reklamprodukter följande: att de är roliga, funktionella och trendiga – och teknikprodukter och tillbehör till smartphones uppfyller alla tre av dessa krav.
Läs vidare och upptäck de främsta tekniktrenderna som kommer ge ditt varumärke luft under vingarna år 2019!
Trådlösa laddare
Trådlös teknik är på väg att ta över. Antalet smartphones som är kompatibla med denna teknologi växer varje år och nu har fler än 70 populära enheter inbyggd Qi-teknologi som möjliggör trådlös laddning.
Trådlösa laddare är dock fortfarande långt ifrån att vara mainstream – de flesta som har en telefon som är kompatibel med trådlös teknik använder fortfarande en traditionell laddare med sladd. Och det är där möjligheter för er finns.
Om några år (eller månader) kommer (nästan) alla smartphones att vara kompatibla med trådlösa laddare och företag kommer att ge bort laddningsplattor som reklamgåvor. Var snabbare än konkurenterna och gör reklam för ditt varumärke med en trådlös laddare med din logga på idag.
Det finns redan ett fantastiskt urval att välja från: tablet eller mobil stöd, laddare med en inbyggd Bluetooth-högtalare, skrivbordsanordningar med Qi-teknologi eller bärbara powerbanks med trådlös teknik, och även mer traditionella modeller. Valet är ditt!
Adapters med tryck för att lösa anslutningsproblem
USB, Micro-USB, USB-C, Lightning (iOS)… det finns ett brett utbud av olika anslutningskontakter och ingångar nuförtiden – vilket kan göra det komplicerat att ansluta enheter. Du har förmodligen redan stött på utmaningen som det innebär att försöka ansluta en vanlig USB-kontakt till en ny MacBook (spoiler: den passar inte). Eller att ladda din helt nya smartphone med en USB-C-ingång, med en gammal laddare med micro-USB-kontakt (spoiler: det fungerar inte heller).
Troligtvis har dina kunder, samarbetspartners, leverantörer och medarbetare också blivit tvungna att möta – och möter antagligen fortfarande – liknande anslutningsutmaningar.
Lösningen är enklare, mindre och billigare än vad man kan tro, nämligen: adaptrar. Dessa små anordningar kan hjälpa dig (och dina affärskontakter) att lösa nästan alla anslutningsproblem: från USB till USB-C; från micro-USB till USB-C och/eller Lightning (iOS)… det finns en lösning för alla fall!
Och om du oroar dig över att du ska tappa bort dessa adaptrar kan du sluta med det! Vi har nämligen också nyckelband som sitter fast i 3-i-1-adaptrar! Vi sa ju det: en lösning för varje fall!
Tryck din logga på dem och använd dem som reklamgåvor för att marknadsföra ditt varumärke. Det kan bara inte gå fel!
Sportkläder
Användningen av sportkläder ökar i en oerhört snabb takt. Faktum är att den världsomspännande försäljningen av dessa varor kommer enligt branschanalytikerna att öka med i genomsnitt 20% varje år under de kommande fem åren.
Att skaffa sig funktionella sportkläder har blivit en bra strategi för att förbättra sin sportprestanda. Nya studier har visat att bärbara sensorer kan ge användbar information för att utforma effektivare träningspass och till och analysera potentiella orsaker till skador.
Användningen av dessa prylar ökar dock även utanför sportbubblan. Smartwatches och armband kan användas för att räkna steg dagligen, mäta gångavstånd, registrera mängden sömn en person får, en persons hjärtfrekvens eller helt enkelt för att hålla koll på vad klockan är.
Marknaden växer, och det bör du också utnyttja! Sportkläder och teknikprylar som registrerar träningsresultat är bra reklamgåvor till dina premium-kunder, partners eller leverantörer som älskar sport, eller som bara vill hålla koll på sin dagliga prestanda. Hoppa på hype-tåget innan det är för sent!
Hörlurar och högtalare med tryck
YouTube och musikströmningstjänster har gjort musik till ett dagligt nöje. Spotify nådde 87 miljoner (betalande) abonnenter världen över i november 2018 – medan Apple Music nådde 56 miljoner användare. Två år tidigare hade dessa strömningsplattformar bara 40 och respektive 17 miljoner abonnenter.
Att lyssna på musik är trendigare än någonsin – och du borde dra nytta av det när du marknadsför ditt varumärke.
Utbudet av hörlurar och högtalare med tryck har också utvecklats kraftigt under de senaste åren när det gäller kvalitet, design och variation: det finns allt från Trådlösa Bluetooth-hörlurar och over-ear-hörlurar, till retrohögtalare med tryck och vattentäta högtalare. Ja, du har läste rätt: Högkvalitativa Bluetooth-högtalare med karbinhake och en avtagbar sugkopp. Så att du kan hänga den eller fästa den var som helst – till och med i duschen!
Välkommen till framtiden (för reklamprodukter).